Followers

Sabtu, Februari 28, 2009

Cebisan Kenangan yg akan disambung Kembali =D

gambar mase form 5 2004 SMAKS..
(hrp maaf,gmbr blur..hee)
Rindunye kat diorg..dh lame x jumpa..even bestfriendku time ni pun aku dh lame x jumpa..
bulan 5 ni dgr2 cite diorg nk buat reunion..bestnye..kalo bleh aku nk join..tp aku dh nk praktikal pulak..dekat2 pulak tu tarikhnye..jumaat, sabtu n ahad..agak2 blh x ek join diorg? aku harap aku ade mase utk jumpa diorg..buat kat PD pulak tu..bestnyee...nk ikut korang..rindula...

Selasa, Februari 24, 2009

Sweet la Video ni =D

video

P/S: kalo nk dgr video ni,please pause lagu kat bwh ni eh..

Khamis, Februari 19, 2009

Pesanan Buat Kita Semua =D

This is my beloved parent..kikiki...
merekala idolaku sbg model utk melayari bahtera yg bakal aku tempuhi..
InsyaAllah...(Gelakla...kiki)

Berdoalah Kepada Allah, mudah-mudahan Dia dapat memberikan insan yg menepati syarat-syarat @ pilihan setiap Jodoh kita... Doa,Usaha & Tawakkallah kepada Allah SWT terhadap Qada' dan Qadar diri kita sebagai HambaAllah... Kita hendaklah berani mencari jodoh yang baik dan jujur dalam soal percintaan..InsyaAllah...Jangan Dayus atas cinta suci sejati, dan cinta sejati hanya niat kerana Allah bukan kerana Kekasih...Hijrahlah Cinta kekasih kerana Allah agar kita akan memperolehi jodoh yang solehah/Soleh...Hijrah kerana manusia dari segi kecantikan langsung tidak memberi ape2 faedah buat kita...Jangan terlampau cintakan kekasih ketika sebelum akad sahaja akan tetapi buktikan cinta sejati selepas pernikahan dan semoga kekal hingga ke syurga Akhirat...amin..Terimalah jodoh kita seadanya walaupun dia ada silap dan salah..Saling maaf-memaafi... Jangan sesekali memutuskan silaturahim anda dan keluarga pasangan anda...Ikutlah sunnah Nabi SAW...Hendaklah kita sentiasa jujur dan ikhlas dalam cinta persahabatan di dunia dan di akhirat hingga ke saat bahagianya berumah-tangga..=D

Rabu, Februari 18, 2009

8 Petanda Si Dia Milik Kita =D

Dua manusia yang merasa saling berjodoh pasti memiliki ikatan emosional, spiritual dan fizikal antara keduanya. Hanya dengan menatap mata atau mendengar suaranya, kita akan merasakan getaran dan seolah ingin terus bersamanya. Benarkah seperti itu? Lalu, apakah ada petanda lainnya agar seseorang dapat merasakan bahawa si dia jodoh (soulmate) kita atau bukan?
Petanda 1
Rahsia sepasang kekasih agar dapat memiliki usia hubungan yang panjang adalah dengan adanya saling kerjasama. Kamu dan dia selalu dapat saling membantu, dalam urusan remeh atau besar. Paling penting adalah kamu berdua selalu dapat melalui segala aspek kehidupan secara bersama-sama. Dan semuanya terasa amat menyenangkan meskipun tanpa harus melibatkan orang lain. Apakah kamu sudah merasakan perkara tersebut? Jika ya, selamat... kerana ada harapan bahawa dia adalah calon pendamping hidup kamu!
Petanda 2
Salah satu kriteria yang menentukan sesuai atau tidaknya dia sebagai jodoh kamu atau bukan adalah kemampuannya bersikap bersahaja di depan kamu. Cuba sekarang perhatikan, apakah gerak-gerinya, caranya berpakaian, gaya rambutnya, caranya berbicara serta tertawanya mengesankan apa adanya? Apakah setiap ucapannya selalu tampak spontan dan tidak dibuat-buat? Jika tidak, maaf kemungkinan besar dia bukan jodoh kamu!
Petanda 3
Adanya deria batiniah membuat hati kamu berdua dapat selalu saling tahu. Dan bila kamu atau si dia dapat saling membaca fikiran dan menduga reaksi serta perasaannya satu sama lainnya pada situasi tertentu. Selamat! Sebenarnya dialah destini kebahagian kamu...
Petanda 4
Bersamanya dapat membuat perasaan kamu menjadi tenang, selesa dan tanpa perasaan tertekan. Berjam-jam bersamanya, setiap waktu dan setiap hari tanpa membuat kamu merasa bosan... Inilah petanda bahawa kamu berdua kelak akan saling terikat.
Petanda 5
Dia selalu ada untuk kamu dalam situasi apapun. Dan dia selalu dapat memahami situasi dalam hati kamu baik dalam suka dan duka. Percayalah pasangan yang berjodoh pasti tak takut mengalami pasang-surut, suka-duka saat bersama. Sekarang, ingat-ingat kembali. Apakah dia orang pertama yang datang memberi bantuan tatkala kamu dirundung musibah? Dia selalu faham saat emosi kamu terganggu? Dia tahu keadaan waktu anda sakit? Jika ya, tak salah lagi. Dialah orangnya...
Petanda 6
Dia tak terlalu peduli dengan masa lalu keluarga kamu, dia tak peduli dengan masa lalu kamu saat bersama kekasih terdahulu. Dia juga tak malu-malu menceritakan masa lalunya... Nah, kalau begitu ini bisa berarti dia sudah siap menerima kamu apa adanya..
Petanda 7
Setiap orang pasti memiliki kekurangan, dan kamu tak malu-malu perlihatkannya pada si dia. Bahkan pada saat kamu tampil buruk di depannya sekalipun, misalnya saat kamu bangun tidur atau saat kamu sakit dan tak mandi selama dua hari. Ataupun menceritakan sejujurnya kepada kamu tentang kelemahan dan kekurangannya... Nah! Kamu dan dia memangnya disuratkan untuk bersama!
Petanda 8
Bila merasa rahsia kamu bisa lebih selamat di tangannya daripada di tangan sahabat-sahabat kamu yang lain. Atau kamu merasa sudah tak dapat lagi menyimpan rahsia apapun darinya, maka berbahagialah! Kerana ini bererti pasangan sejati telah kamu temukan!

P/S: Tujuan artikel ini di'posting'kan bukanlah utk anda percaya, tp sekadar utk berkongsi..petanda2 yg disebutkan kat atas tu adalah berdasarkan kajian2 yg telah dibuat oleh pakar motivasi (Agknye Kot..kiki)..tp mgkn kebetulan takdir yg telah ditentukan oleh Allah utk anda tu same pulak ngan artikel di atas..kiki..

Ahad, Februari 15, 2009

Ana Mawaddah Li Zauji =D


Selasa, Februari 10, 2009

Comelnya...kiki...=D

Comei tak baby kat atas ni? Hee...that's my baby..
Haha...Baby sy lagi comei dari baby kat atas ni...
Haha..
Nak Doa?
Haza ad-Du'a..
Rabbi ij'alni muqima as-solati wa min Zurriyyati...
Rabbana Wa Taqabbal Du'a..
Rabbana Ighfir Li wa Li Walidaiya wa li al-Mukminina
Yauma Yaqumu al-Hisab...
Amiinn...=)

Semua Org Patut Tau Pasal ni..=D




HARI VALENTINE...



Mengikut sejarah datang dari zaman pemerintahan Ratu Isabella di Sepanyol...perkataan VALENTINE diambil sempena nama paderi besar Kristian Saint Valentine..Beliau sgt disayangi oleh Ratu Isabella dan juga rakyat jelata kerana beliau berjaya menumpaskan kerajaan Islam di Cordova, Sepanyol pada 14Feb 270 masihi..Kejayaan beliau begitu bermakna bagi Ratu...Oleh itu,14Feb disambut setiap tahun bagi merayakan kemenangan tersebut dgn menamakan hari Valentine...Oleh itu jikalau anda (UMAT ISLAM) menyambut hari Valentine sama seperti anda gembira dgn penumpasan kerajaan Islam di Cordova...


Hmmmm....betul tak agaknya statement ni??

sbb sblm ni sy tau cite pasal Paderi Valentine yg mengahwinkan sepasang kekasih pada 14Feb...

cite selanjutnya mgkn anda pernah dgr.....

mane satu betul ni ek??

Berikan komen anda kalo sudi...
Hee....=D

Ahad, Februari 08, 2009

My Family Album...=D